Weergave:  Uitleg forum Uitleg forum  Onderwerpenlijst Onderwerpenlijst  Nieuw onderwerp Nieuw onderwerp  Antwoord op dit onderwerp Antwoord op dit onderwerp
Zoeken 
Uitgebreid zoeken
Onderwerp "Welke olie in voor- en achterbrug Nekaf?" Gestart door Marcel op 13-08-2015, 21:32
Huidige pagina: 1 van 1 Ga naar pagina: 1
Welke olie in voor- en achterbrug Nekaf?
Gepost door: Marcel  op 13-08-2015, 21:32
Als je het onderwerp ziet, zal het je niet verbazen: ik wil de olie in de voor- en achterbrug van de Nekaf verversen. Ik ben van plan er 80W90 in te doen maar twijfel of ik er GL-5 in kan doen. Dat kan namelijk koperen en bronzen delen aantasten. Maar ik weet niet of er koperen of bronzen delen in de bruggen zitten. En om daarvoor alles uit elkaar te draaien gaat me ook een beetje te ver ;-)
Dus wie o wie weet het? Kan ik er GL-5 (heb ik nog staan) in doen of is het beter om het zekere voor het onzekere te nemen en er GL-4 (moet ik bijkopen) in te doen?
Weergave:  Antwoord op dit onderwerp Antwoord op dit onderwerp  
Re: Welke olie in voor- en achterbrug Nekaf?
Gepost door: wopke  op 14-08-2015, 16:06
hallo marcel.

gebruik alleen voor onze voertuigen(daf,nekaf,etc) 80w90 gl4 deze tast namelijk niets aan .deze moet namelijk ook in de versnelling/verdeelbak
dit ivm synchromesh ringen en andere bronzen onderdelen en die worden dan opgevreten .dus mijn advies is dan ook gebruik alleen 80w90 gl4 je hoeft je maar één keer te vergissen en je hebt dure reparaties . een klein beetje automaterialen zaak heeft het op de plank liggen .
Gepost door: Marcel  op 15-08-2015, 8:08
Hoi Wopke,

Bedankt voor je reactie. En je hebt helemaal gelijk: waarom zou je het risico van GL-5 nemen! Dus binnenkort maar even naar Brezan, natuurlijk met FEHAC-oldtimerkorting!
Gepost door: wopke  op 15-08-2015, 19:27
ja dat klopt 20% korting op kroon olie als je de fehac app toont
dat is makkelijk verdiend
Gepost door: Marcel  op 03-09-2015, 20:59
Ik heb gewoon gevraagd om de FEHAC-korting.
Zij: "Van welke vereniging bent u lid?".
Ik: "Van de NNLV, de Noord-Nederlandse Leger Voertuigen".
Zij: "Okay".
Gepost door: wopke  op 10-09-2015, 21:19
die heb je maar weer ,heb je de contributie van de FEHAC er dit jaar er weer uit
Huidige pagina: 1 van 1 Ga naar pagina: 1
:: Noord Nederlandse Legervoertuigen ::